Wie is Jamie?

Mensen samenbrengen door middel van verhalen. Dat is mijn passie. Ik geloof dat verhalen essentieel zijn voor ons als mens. Door het wisselen van verhalen ontstaan relaties, vertellen we de geschiedenis en bouwen we aan de beschaving als geheel.

Als communicatiedeskundige raak ik mensen met zowel woorden als beelden. Gedurende mijn bachelor Communicatie – International Event, Music & Entertainment Studies ontwikkelde ik mezelf tot event marketeer, content marketeer, conceptontwikkelaar en copywriter. Ik heb evenementen georganiseerd, communicatiecampagnes bedacht en zelfs deelgenomen aan een expositie. Helaas studeerde ik af in 2020. Niet de beste tijd voor het organiseren van evenementen of het samenbrengen van mensen. Ik besloot daarom door te studeren. Tijdens mijn master Media Innovation heb ik mezelf ontwikkeld tot expert in het creëren van innovatieve media. Ook heb ik mijzelf gespecialiseerd in het gebruik van innovatieve technieken, zoals augmented reality en artificial intelligence.

Overigens ben ik niet alleen een nerd in het klaslokaal, maar ook zeker een ondernemende ziel in het werkveld. Naast mijn opleidingen heb ik namelijk jaren ervaring opgedaan als marketeer voor onder andere Popronde Breda, Poppodium Phoenix, Popcorner en At First. Vanuit meerdere hoeken werd ik benaderd voor betaalde opdrachten en in 2021 richtte ik daarom That’s My Jam Marketing op. Kwam die minor Ondernemerschap toch goed van pas!

Waarom ik dit allemaal doe? Binnen mijn werk heb ik een aantal grote drijfveren; verbinding, nieuwsgierigheid en creativiteit.

Verbinding
Communicatie is verbinding. Het zoeken en vinden van deze verbinding met de doelgroep heb ik altijd interessant gevonden. Wat drijft anderen en hoe kan ik ze het beste aanspreken? Ook samenwerken met anderen vind ik één van de leukste aspecten van mijn vak. Als sociaal wezen krijg ik hier veel energie van.

Nieuwsgierigheid
De afwisseling die komt kijken bij mijn werk maakt het erg interessant. Ik leer altijd iets nieuws en de mediawereld is continu in ontwikkeling. Vandaag maak ik een aftermovie voor een feest, morgen doe ik een doelgroeponderzoek voor een zakelijke evenementenlocatie. De opdrachtgevers zijn iedere keer anders en ook hun vragen. Het zoeken naar de juiste communicatie-oplossing blijft een boeiende uitdaging voor mij.

Creativiteit
Toegepaste creativiteit geeft mij veel voldoening. Het is mooi als je betrokken kunt zijn bij iets nieuws dat je samen opbouwt. Ideeën beginnen in mijn hoofd, maar ook zeker het tastbaar maken van ideeën met multimediale middelen vind ik interessant. Doordat ik anderen kan helpen met creatieve oplossingen vind ik dit werk erg dankbaar.

Deze website is een verzameling van mijn werk en projecten. Vragen of interesse in een samenwerking? Neem dan contact met mij op via mijn contactpagina!

Een visuele verzameling van mijn vrijwilligerswerk